Britz biedt zogenaamde flextarieven, deze zijn geldig van zondag t/m zaterdag.
Flextarieven betekent dat de prijs bepaald wordt door vraag en aanbod en op wekelijkse basis varieert. Wanneer je dus vroeg boekt, dan zijn er nog veel campers beschikbaar en zul je een lagere prijs krijgen. Wanneer de campers volgeboekt raken, dan gaat de prijs automatisch omhoog.
Inbegrepen
Wanneer je een camper bij Britz huurt, dan is de prijs inclusief een standaard verzekering met een eigen risico van AUD 5000 (Hitop, Voyager en 4WD modellen) of AUD 7500 (overige campertypes) per gebeurtenis. Verder zijn de persoonlijke inventaris, camperinventaris en een ongelimiteerd aantal kilometers al inbegrepen.
Deze aanbiedingen variëren per maand, je reisspecialist kan bekijken of je hiervoor in aanmerking komt.
Er zijn jaarlijks de zogenaamde wegbreng specials, waarmee je gedurende het seizoen de campers van A naar B rijdt om de voorraad op peil te houden.
Bij deze specials zijn de prijzen extra voordelig en je krijgt vaak extra voordelen. Voor meer informatie neem je contact op met één van onze Australië specialisten.
Britz biedt standaard service voor al haar gasten. Thuis dien je minimaal 14 dagen voor het ophalen van de camper online in te checken. Bij het ophalen van de camper zullen dan nog de laatste formaliteiten worden afgehandeld en kun je op weg.
Mocht je onderweg pech krijgen of problemen met de camper hebben, dan is Britz 24 uur per dag bereikbaar op een speciaal noodnummer. Daarnaast biedt Britz een handige smartphone app. Naast informatie over de camper geeft de app je veel realtime informatie over je omgeving zoals nabijgelegen campings, benzinestations, gratis wifi plekken maar ook wegwerkzaamheden. Uiteraard vind je hier ook vele reistips. Deze app kun je downloaden in de appstore. Het is daarom aan te raden om bij aankomst een simkaart aan te schaffen, zodat je onderweg internet hebt.
De verhuurlocatie is gemakkelijk te bereiken per taxi of het openbaar vervoer. De normale ophaaltijd van de camper is tussen 8.00-16.00 uur van maandag t/m zondag. De verhuurlocaties zijn gesloten op 25 december. Als je de camper ophaalt op een feestdag, geldt er een toeslag.
Om bij het ophalen van de camper tijd te besparen en deze zo contactloos te laten verlopen, word je gevraagd om van tevoren (thuis) al online inchecken. Je kunt dan het huurcontract al doorlezen en alle bestuurdersgegevens alvast invullen. In de handige app van Britz kun je alvast de instructievideo’s van je geboekte camper bekijken, zodat je al een beetje bekend bent met je camper. Bij het ophalen van de camper zullen dan nog de laatste formaliteiten worden afgehandeld en kun je op weg.
De camper moet vóór 16 uur weer zijn ingeleverd op de afgesproken verhuurlocatie. De camper wordt dan op eventuele schade gecontroleerd waarna de laatste formaliteiten worden afgehandeld.
Britz biedt gratis bustransfers van de luchthaven naar de verhuurlocatie en van de verhuurlocatie naar de luchthaven op je ophaal- en/of inleverdag.
Als je een camper ophaalt en inlevert op dezelfde locatie, geldt er een minimale huurperiode van 5 of 10 dagen, afhankelijk van het campertype en de periode waarin je de camper wilt huren. In de periode van Kerst en Oud & Nieuw kan dit oplopen tot 14 dagen.
Als je een camper op een andere locatie inlevert dan dat je deze hebt opgehaald, geldt er een minimale huurperiode van 7 of 14 dagen, afhankelijk van het campertype en de periode waarin je de camper wilt huren.
Borg
Een creditcard, op naam van de hoofdbestuurder, is verplicht voor de borg. Zonder aanvullende verzekering is dit gelijk aan het eigen risico van AUD 5000 (Hitop, Voyager of AUD 7500 (overige campertypes). Bij een 4WD bedraagt dit AUD 8000.
Eigen risico
Een Britz camper boek je inclusief een standaard verzekering met een eigen risico van AUD 5000 (Hitop, Voyager en 4WD modellen) of AUSD7500 (overige campertypes). Met uitzondering van de 4WD, hiervoor heb je een eigen Risico van AUD 8000.
Eigen risico afkopen en borg verlagen
Het eigen risico kun je bij de camperverhuurder afkopen met een aanvullende verzekering, het zogenaamde 'The High Road'.
Om je eigen risico volledig af te dekken, kunnen wij ook de Eigen Risico verzekering van Allianz Verzekeringen aanbieden (€ 8 per dag). Mocht je schade rijden, dan betaal je de kosten ter plaatse, waarna je deze bij terugkomst in Nederland kunt terug claimen bij Allianz.
Let op: koop je het eigen risico af met de speciale Eigen Risico verzekering van Allianz Verzekeringen, dan wordt de borg niet verlaagd. De volledige borg (die gelijk is aan het oorspronkelijke eigen risico bedrag) wordt dus nog steeds geblokkeerd op je credit card bij het ophalen van de camper. Zorg dat je hiervoor genoeg ruimte op je credit card hebt. Er kunnen ook koersverschillen optreden bij het terugbetalen van de borg en er kunnen credit card kosten berekend worden. Wil je ook de borg verlagen, dan dien je het eigen risico af te kopen met het extra 'inclusive pack' van de camperverhuurder.
De camper- en persoonlijke inventaris zijn al bij de huurprijs inbegrepen.
Camperuitrusting
Deze bestaat uit borden, kommen, kopjes, bestek, theedoek, wijnglazen, drinkglazen, flessenopener, blikopener, schalen, bewaarbakjes, vergiet, steelpan, koekenpan, snijplanken, waterkoker, fluitketel en broodrooster.
Persoonlijke uitrusting
Deze bestaat uit kussens, kussenhoezen, dekbed, deken, lakens, handdoeken, waslijn en wasknijpers, kledinghangers, handveger en blik, biologisch afbreekbare vuilniszak, brandblusser, vaatdoek en spons, afwasmiddel, emmer en waterslang, wegwerphandschoenen, veger, toiletrol (als camper een toilet heeft) en lucifers.
Location fee
Voor het ophalen of inleveren in Hobart geldt een toeslag van AUD 120.
Als je de camper hier ophaalt én inlevert, betaal je de toeslag één keer.
Haal je de camper hier op óf lever je hem hier in, dan betaal je de toeslag bovenop de one way fee.
One way fee
Deze toeslag is afhankelijk van de ophaal- en inleverlocatie van je camper.
Als e een camper ophaalt of inlevert op een feestdag, geldt er een toeslag van AUD 120.
Inclusive pack
Als je het "The High Road" Pack bijboekt, dan koop je je eigen risico af tot AUD 0. Verder zijn de volgende extra’s inbegrepen:
De kosten voor het "The High Road" Pack bedragen ca. AUD 50 per dag voor een camper zonder douche/toilet en AUD 55 per dag voor de overige campertypes, voor een maximum van 50 dagen te betalen. Voor een 4WD bedragen de kosten AUD 60 per dag.
Extra bestuurder
Bij boeking van de camper geef je een hoofdbestuurder op. Zijn er meer personen die willen rijden? Dat is mogelijk tegen een toeslag van AUD 4 per dag, met een maximum van AUD 60. Let op: zowel de hoofdbestuurder als de andere bestuurder(s) moet(en) het huurcontract ondertekenen. Zo is iedereen optimaal verzekerd
Re-fuelling Pack
Als je het Re-fuelling Pack bijboekt, dan maak je het jezelf een stuk makkelijker bij het inleveren van de camper. Je mag de camper dan inleveren met een lege benzinetank en lege gasfles, de Road User Charges Recovery Fee is al inbegrepen en hoef je dus niet meer te voldoen bij het inleveren van de camper
Cleaning Pack
Als het het Cleaning Pack bijboekt dan lever je de camper netjes en opgeruimd weer in. De toilettank en watertank worden voor je geleegd, en de cabine en badkamer worden voor je schoongemaakt.
Kinderzitjes
Het is mogelijk om een baby/kinderzitje bij te reserveren voor een bedrag van AUD 44 per stoeltje per huur.
Picknicktafel en -stoelen
Je kunt een picknicktafel en picknickstoelen bijboeken zodat je lekker buiten je camper kunt zitten. Je betaalt AUD 31 per picknicktafel en AUD 22 per picknickstoel.
Belangrijk
Bedragen genoemd in AUD moet je ter plaatse betalen. Bedragen in EUR moet je vooraf al betalen.